søndag 20. februar 2011

Oppstart blogg

Hei!
Det å opprette og bruke blogg som kommunikasjonsverktøy er en interessant utfordring for meg som jeg har fått via deltakelse på rektorskolen.
Dette er et eksempel på læring som viser at jeg er i ferd med å vise via handling at jeg har ervervet meg nye ferdigheter. Det er sjeldent at en får et så konkret bevis for at nå har det foregått læring, som regel utvikler man ferdigheter så gradvis at en ikke nødvendigvis greier å si når noe ble etablert som ferdighet. Kanskje det er flere som har hatt erfaring med læring/etablering av nye ferdigheter i det siste i jobbsammenheng eller på andre arenaer?
Jeg har tro på denne måten å kommunisere på kan føre til at en får tilbakemeldinger og innspill som kan gjøre at flere momenter blir vurdert i forhold til å  forstå ulike sammenhenger og totalbildet i forhold til mange saker. Det er flott med delingskultur.
Jeg er spent på fortsettelsen i forhold til å forholde meg aktivt til blogging.

4 kommentarer:

  1. SER fram til fortsettelsen, Eli. Hva er du mest opptatt av akkurat nå - mht skoleledelse og de utfordringene du står overfor?

    SvarSlett
  2. Hei, Eli
    Blogging blir nytt og spennende! Håper også at bloggen blir et rom for deling og refleksjon. Lykke til!

    SvarSlett
  3. Hei
    Så spennende med blogg da - gratulerer! Gleder meg til å følge med ;)

    SvarSlett
  4. Hei. Du er kommet igang. Jeg ser at flere har begynt å besvare studiespørmålene på bloggen sin. Jeg kom da til å tenke på at dette er en fin mulighet til å presentere innhold i en artikkel også for medkolleger, med tanke på å få til noen faglige refleksjoner så kan Dystes artikkel om vurdering og læringssyn være et godt utgangpunkt for en diskusjon også ved egen skole!

    SvarSlett